Ahad, 1 Mei 2016

KELEBIHAN SYARIKAT

Pelbagai strategi yang dilakukan oleh syarikat Kreatif Kraf untuk menarik minat orang ramai datang atau melanggan produk keluaran kami. Strategi yang digunakan secara tidak langsung dapat meningkatkan jualan dan keuntungan syarikat. Strategi yang digunakan:

a)    Strategi Pemasaran
Bagi meningkatkan daya saing syarikat di pasaran serantau, pihak kami telah merangka beberapa startegi pemasaran yang staretegik dan tersusan. Diatara perkara yang telah diambil kira di dalam merangka strategi pemasaran ini adalah :

         i.            Kualiti - Sentiasa mementingkan kualiti barang bukannya kuantiti barang. Produk yang berkualiti setara dengan harganya. Selain itu, produk yang dikeluarkan juga mengikut kehendak pasaran dan cita rasa pelanggan.

       ii.            Harga - Harga yang diletakkan mengikut harga dari pesaing. Produk juga ditawarkan dengan harga yang murah dan berpatutan. Konsep jualan ‘price follower’.

     iii.            Lokasi - Premis terletak di tempat yang strategi dimana lokasinya mudah ditemui. Berdekatan dengan kawasan perumahan, pejabat-pejabat, pejabat pos dan lain-lain.

     iv.            Imej - Imej syarikat bermaksud hubungan jalinan yang baik dengan para pelanggan. Pemakaian seragam menjadikan hubungan dengan pekerja juga menjadi lebih akrab.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan